Fortsätt till huvudinnehåll

Inte mycket kvar av detta året.... 2011

Januari... 
Året började med att fira Linnéa som blev 19 år och vi var hemma hos familjen Ångström/Nurminen och sköt in året.... vidare så var vi hemma och firade Neas dag och som vanligt kom det inte så många som kunde vara med och fira henne.... då hon fyller den 1 januari. Den 2 var vi in till Micke (Alicias pappa) och hans dåvarande sambo för att fira Sessan som blev 5 år.
Januari var en månad som var rik på snö..

Februari...
Snö snö SNö  sNö och mera SNÖ och så var det kallt och då super kallt.
sportlovet kom och det gick... jobbade hela sportlovet. Familjemässigt var vi ute mycket och åkte pulka och bob.

Mars...
Firade två underbara vänner Boel och Jenny som fyllde jämt.... och nu började snön att smälta något.... men det var än kallt ute... fick även vara med och fira att vänpar gift sig i alltyshet och det firades oxå.

April...
Månaden då typ alla i familjen fyller.... Fredrik, jag Alexander, Aimen och Mensur, min föredetta svärmor som firade sin födelsedag med familjen i utlandet (Alicia var självklart med), min syster skulle ha blivit 40 denna månad... men men... <3. min svärmor fyller även 60 år och det firas oxå.

Maj...
Snön är borta och det är varmt ute... svärfar jobbar med poolen för att göra den badklar till sommaren.... planerar inför studenten som är på G.


Juni...
Student och skolavslutning för barnen... Linnéa slutar gymnasiet och Fredrik slutar nian. Firar hemma med familjen. Som vanligt kommer vissa och vissa inte... men men... Midsommar med familjen Ångström/Nurminen hemma hos dem.... GRATTIS.... ALEXANDER klarar körkortet.

Juli...
Min underbara lilla Syster Charlotte (Trine) har varit saknad i 1 år och det gör ont i hjärtat.
Jobbar inget... detta på grund av att någon skrivit mig som att jag ska ha semester på jobbet... något jag inte skulle ha... men jag var hemma med familjen och nöjt av sommaren.

Augusti...
Börjar att jobba på en nytt fritids... toppen kollegor och får även löneökning något som det inte tackas nej till. sommaren är i full blom. Fredrik börjar i gymnasiet med startar terminen med att inte veta vad han ska plugga... han kommer in på alla sina val.... men han har beslutsångest... tillslut är det Elprogrammet på ETG som han väljer. Linnea jobbar på en bensinstation. Alicia börjar sitt sista år på förskolan Annagården.... Min mor fyller. Jag och min älskade man firar att vi varit gifta i 2 år. Tanken var att vi skulle skicka ut tack-kort men det blev inte så... något vi får flytta framåt i tiden....

September...
Hösten gör entre.... det börjar bli kyligare ute och Filip fyller år och är nu 8 år stor. Linnéa börjar jobba på mitt jobb men då i köket.

Oktober...
Kör i diket med bilen... och blir sjukskiven i 4 veckor och har mega ont.... sjukgymnast och mediciner och undersökningar avlöper varandra... Hösten är inne och jag har massor att göra i skolan med mina studier... läser och läser och har verkligen borrat ner huvudet i böckerna. Jobbar en heldel oxå. GRATTIS LINNÈA till körkortet. Firade Kai som hade stort kalas på IP.

November...
Börjar att jobba igen... har än ont men det går i alla fall...
Min älskade man fyller år men vill inte bli firas och firas bara av familjen här hemma.
Farfar Runes hjärta orkar inte mera... han somnar in någon dag innan han skulle blivit 87 år. Han fick ett långt liv och somnade in med att ha min bror vid sin sida på Lundagårdensålderdomshem.
Hösten är här och inga löv finns på träden... jag har en längtan av att resa.... börjar att drömma mig bort...

December...
Farfar begravs och han får en fin begravning efter hur han ville ha det själv, något som han skrivit ner i vitaakivet.
Moa fyller år och det firar vi och huset blir fullt med släktingar.
Tar semester... bokar en sistaminutenresa... jag; min älskade man, Alexander, Linnéa och Fredrik drar iväg till Thailand och är där i 2 veckor. kommer hem lagom till jul.... julen firas lite här och där... är man en familj med trådar åt olika håll så blir det så.
Får förlängt på mitt vikariat och får även lönelyft igen som det inte tackas nej till.
Nyåret imorgon ska firas tillsammans med vänner och familjen. 

...Låt se vad 2012 har att bjuda på....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vad har hänt? och Vad händer?

 Oj oj oj... ja det är ju inte allt för ofta som jag är här inne. Man kan ju undras vad som har hänt genom åren.  Till att börja med måste man tillbaka till förra inlägget som var 2021.... Alltså 3 år sedan.... tänk att det redan har gått tre år...  Bor än kvar i lägenheten. Min yngsta har flyttat ut och bor numera i Norrköping där hon går i skolan. Hon går nu andra året på gymnasiet. Hon kommer hem på helgerna turligt nog. Nästa sommar tar hon studenten. Wow vad tiden gått fort här.  Jobbar i Norrköpingskommun som lärare på en liten skola utanför Norrköping och trivs tämligen bra med undantag från några. Eleverna är magiska och ledningen fungerar bra. Har nu jobbat på skolan i snart tre hela läsår. Just nu har jag en årskurs fyra med 19 elever i klassen. Har så mycket som jag vill dela med mig till mina elever. Ser fram mot en fortsatt framtid tillsammans med dem.  Familjen i övrigt.... Min äldsta son studerar och har studerat it och lite annat, han levern ensam och bor i sin lägenhet

Mitt namn...

 Många gånger har jag skämts för mitt namn för att det är så udda... andra gånger har jag varit stolt över mitt namn... Som barn sa alla mitt hela namn och inget annat... jag hade inte "nickname" heller... det var inte förrän jag kom upp i högstadiet som jag blev kallad Gunsan eller Myran... Jag svarade på båda dessa namn... dessa namn hängde med mig fram tills gymnasiet tog slut... sedan blev man liksom "vuxen" på något konstigt sätt...eller... hur det nu var... I alla fall så träffade jag en kille vars mamma hade liknade namn som mig så han kortade liksom av mitt namn och kallade mig bara för Eva... Ett namn som sedan har blivit kvar sedan dess. Visst använder jag mitt hela namn då jag skriver under och då jag är till sjukhuset, tandläkaren, med mera... men det är ju så att då står ju mitt hela namn och det är ju mitt tilltalsnamn som då används.... Eva är ju bara mitt halva namn liksom. Det är min familj sedan barndomen och min närmaste barndomsvän som säger hela

Vad hände med våren?

Våren bankade på dörren efter en lång vinter... snödroppar, tulpaner med mera hade börjat göra sig synliga... Vintern som varit har varit kall och med mycket snö. Tror att denna vintern verkligen gett unga som gamla möjligheten för att åka skidor på nedför och på längden, åkt skridskor med mera av olika vinter aktiviteter. Neeeee nu får det vara slut med detta med snö och kyla.... igår kom det tyvärr åter igen... stormliknade byar med snö och kyla drog över byn..... Så ofantligt trött på vintern nu. Vill ha vår och sommar... och gärna läääänge också.  Vad har man hittat på idag då.... Vaknade upp tidigt med tanken att ställa mig i duschen men så blev det inte då min yngsta kom och ville ha en speciell yoghurt till frukost. Så det blev att kasta på sig kläderna och dra iväg tillsammans för att åka och handla lite frukost. Väl gjort blev det gofrukost hemma i soffan.  Har suttit och fixat lite pappersarbeten på förmiddagen också och jag känner mig nöjd med att fått det gjort. Ska väl hin