Fortsätt till huvudinnehåll

Mycket händer just nu och har även hänt.......

..... Hur ska jag hinna med det som skett och det som sker.....

Idag var det min första dag på skolan igen efter att ha varit hemma i dryga tre veckor nu....
Åååå vad jag har saknat alla där.
Jag är välförunnad att få jobba på en sådan toppen plats som den skola som jag är på. Kollegorna är toppen och det är bara så kul att jobba med dem... kände att jag varit saknad och det gör det ännu roligare att komma tillbaka till jobbet....kramar och vänliga ord... TOPPEN :)
Eleverna då.... spontana härliga och ivriga med sina tankar och idéer som de vill dela med sig... var så innerligt kul att möta dem idag....
Dock kan jag inte röra mig som jag vill ännu men jag är ändå på god väg och det känns bra och jag tar inte lika ofta värkis.... känner att jag bara blir så dåsig och yrslig av dem... men just nu har jag mega ont.... men men det ger nog med sig.... kan inte sitta för länge... kan inte röra mig som jag vill... kan inte ligga som jag vill.... men jag tänker inte vara hemma i allafall...


Annat som hänt är att utslaget från Socialstyrlsen angående Charlotte (Trine), min lilla lilla syster.... Socialstyrelsen har gett psykiatrin i Nyköping stark kritik och anmärkt på hennes vård som hon gavs... eller ska man säga INTE gavs.... för dryga året den 4 Juli hände det som inte fick ske... min syster lämnade oss.... och hon gjorde det inte frivilligt... miss i vården är det som hände och hon kom aldrig åter....och sedan gjordes en anmälan till Socialstyrlsen , Annagreta Folke var ett stort stöd i processen för anmälan- utan hennes hjälp hade vi inte kommit så långt som vi kommit idag. Nu på torsdag ska vi ha ett möte som sjukvården har kallat in oss till för att svara på de frågor och på anmälan som vi gjort mot dem.... UNDRAS vad det kommer att komma med för ursäkter.... men inga ursäkter  världen gör att vi får Charlotte (Trine) tillbaka.... 39 år 2 månader och 5 dagar det var det som hon gav här med oss....tid som var alldeles för kort tid....








Farfar Rune Eriksson..... en man som levt sitt liv till fullo... pensionerad lastbilschaufför.... bodde hela sitt liv i Enstaberga.... var gift med farmor (Ingabritt som lämnade oss för 11 år sedan i hjärtinfarkt) och de tillsammans fick en son (pappa Tommy som lämnade oss i cancern för snart tio år sedan i åldern 53 år).... farfar Rune lämnade oss han med i torsdags... han skulle blivit 87 år i år den 16 november... han levde ett långt liv och avslutade sitt liv på Lundagårdensäldreboende i Jönåker.....
Begravningen hade han planerat hur han ville ha det...men allt var det bär med sig.... möte på onsdag som det ser ut nu....

Skolan då... ja den skola som jag själv går på.... Karlstad Universitet.... har 213 dagar kvar till examen.... och jag känner nu att det börjar att närma sig.... snart är jag klar med utbildningen... ska bli så skönt då det är över.... just nu har det varit mycket med skrivande och inlämningsuppgifter... och jag känner att det jagar mig hela tiden... idag lämnade jag in Läs- och skrivinlärningen.... hoppas bara att jag har gjort rätt... och att den blir godkänd.... ska imorgon även sätta tänderna i nästa projekt som vi har i denna kurs....

Hemma.... vad ska man säga om hemma.... hemma är det fullfart med familjelivet... det har sina upp och nedgångar.... med och motgångar.... det händer alltid något här hemma... vi är ändå en STOOOOR familj.... jag och min älskade man och alla barnen... Alex, Linnéa, Fredrik, Moa, Filip, Aimen, Mensur och Alicia.... klart det är en del att hålla reda på... men kul är det.... vi är inte alltid alla hemma här hela tiden... detta för att Patric och jag inte har några barn ihop... och barnen är hos sina andra föräldrar oxå... men varannan helg är vi näst intill oftast alla 10 här hemma.... Nu i helgen ska vi ha lite mys med gött gött och lite överraskningar....

BIL.... Något kul/tråkigt.... jag har köpt ny bil.... detta då den gamla STORA gått hädan efter ett besök i diket.... men men det förde visserligen med sig att det blev en liten "Ekorrbuss" som Cicci ville kalla den för...

JAG VILL TILL VARMARE LAND.... Känner mig sliten i själen... vill ha sommar igen och jag vill bara njuta av solen oxå.... men det får vänta till våren.... just nu hinns det inte med.... har som jag skrivit ovan lite att stå i framöver.... men jag kommer då att resa till Thailand då det ges tillfälle igen...

Mina vänner..... NÄR ska jag Hinna med att TRÄFFA dem... känner att jag inte gör det just nu... men som sagt är man vän med någon så finns de där och väntar då tiden kan ges... men jag saknar dem alla.... Ser fram mot att få ses över en middag... få bada i en bubbelpool.... få gå på teater... sälja pryttlar på Loppis.... få bara sitta och umgås över en kopp kaffe....  ta en drink eller två över ett parti spel... parta loss på något dansgolv... ta en sväng om i buggen med mera med mera... men tiden kommer att komma till det med får jag hoppas

38 dagar kvar till julafton... vilket gör att det är 45 dagar kvar till nyåret....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vad har hänt? och Vad händer?

 Oj oj oj... ja det är ju inte allt för ofta som jag är här inne. Man kan ju undras vad som har hänt genom åren.  Till att börja med måste man tillbaka till förra inlägget som var 2021.... Alltså 3 år sedan.... tänk att det redan har gått tre år...  Bor än kvar i lägenheten. Min yngsta har flyttat ut och bor numera i Norrköping där hon går i skolan. Hon går nu andra året på gymnasiet. Hon kommer hem på helgerna turligt nog. Nästa sommar tar hon studenten. Wow vad tiden gått fort här.  Jobbar i Norrköpingskommun som lärare på en liten skola utanför Norrköping och trivs tämligen bra med undantag från några. Eleverna är magiska och ledningen fungerar bra. Har nu jobbat på skolan i snart tre hela läsår. Just nu har jag en årskurs fyra med 19 elever i klassen. Har så mycket som jag vill dela med mig till mina elever. Ser fram mot en fortsatt framtid tillsammans med dem.  Familjen i övrigt.... Min äldsta son studerar och har studerat it och lite annat, han levern ensam och bor i sin lägenhet

Mitt namn...

 Många gånger har jag skämts för mitt namn för att det är så udda... andra gånger har jag varit stolt över mitt namn... Som barn sa alla mitt hela namn och inget annat... jag hade inte "nickname" heller... det var inte förrän jag kom upp i högstadiet som jag blev kallad Gunsan eller Myran... Jag svarade på båda dessa namn... dessa namn hängde med mig fram tills gymnasiet tog slut... sedan blev man liksom "vuxen" på något konstigt sätt...eller... hur det nu var... I alla fall så träffade jag en kille vars mamma hade liknade namn som mig så han kortade liksom av mitt namn och kallade mig bara för Eva... Ett namn som sedan har blivit kvar sedan dess. Visst använder jag mitt hela namn då jag skriver under och då jag är till sjukhuset, tandläkaren, med mera... men det är ju så att då står ju mitt hela namn och det är ju mitt tilltalsnamn som då används.... Eva är ju bara mitt halva namn liksom. Det är min familj sedan barndomen och min närmaste barndomsvän som säger hela

Vad hände med våren?

Våren bankade på dörren efter en lång vinter... snödroppar, tulpaner med mera hade börjat göra sig synliga... Vintern som varit har varit kall och med mycket snö. Tror att denna vintern verkligen gett unga som gamla möjligheten för att åka skidor på nedför och på längden, åkt skridskor med mera av olika vinter aktiviteter. Neeeee nu får det vara slut med detta med snö och kyla.... igår kom det tyvärr åter igen... stormliknade byar med snö och kyla drog över byn..... Så ofantligt trött på vintern nu. Vill ha vår och sommar... och gärna läääänge också.  Vad har man hittat på idag då.... Vaknade upp tidigt med tanken att ställa mig i duschen men så blev det inte då min yngsta kom och ville ha en speciell yoghurt till frukost. Så det blev att kasta på sig kläderna och dra iväg tillsammans för att åka och handla lite frukost. Väl gjort blev det gofrukost hemma i soffan.  Har suttit och fixat lite pappersarbeten på förmiddagen också och jag känner mig nöjd med att fått det gjort. Ska väl hin