Fortsätt till huvudinnehåll

Underbara barn...

Jag var inte speciellt gammal då jag fick mitt första barn.... Själv tyckte nog jag att jag var vuxen... men neeeeee så var det nog inte.... Jag hade varit tillsammans med min pojkvän i bara några månader då det visade sig att vi väntade barn.... Jag var nitton år då jag blev gravid och som gravid går man i 40 veckor.... alltså i 9 månader.... så jag blev 20 innan mitt första barn kom.... födde en son den 28 april 1990..... klarade av det ändå galant...  Barn nummer två ville vi ha i början av året... och så blev det.... Hon kom den 1 januari 1992... jag var nu 21 år och skulle någon månad senare bli 22 år.... gifter mig samma år men min pokvän.... några år går och barn nummer tre kommer den 4 april... med buller och bång kommer han och jag fyller 25 dryga veckan senare....



Mina tankar var att ALDRIG skaffa barn före 25.... men OJ DÅ!!! Jag fick visst tre stycken innan 25.... årena går och mycket händer påvägen.... separation och flytt och byten av arbeten med mera sker.... jag träffar en ny man i mitt liv och jag har hunnit att bli över trettio.... jag skulle verkligen inte ha fler barn... men så blev det inte.... då jag hade fyllt 35 och var inne på mitt 36 år så fick jag mitt fjärde barn den 2 januari 2006... en dotter.... och även här hade jag en tanke att inte ha barn efter 35... för jag anser att man är för gammal att skaffa barn så sent....
Man kan säga att jag misslyckades totalt med det.... tre barn före 25 och ett efter 35... så kan det gå,.... Jag ångrar ingen av dem.... Jag välsignades med fyra stycken, två pojkar och två flickor....


Idag är mina tre stora barn myndiga och har sin egna liv.... och jag har endast min lilla kvar... henne har jag varannan vecka och vi passar på att göra så mycket vi bara kan tillsammans då hon är hos mig... Sessan som jag kallar henne kommer om en vecka att bli 9 år... tänk att hon redan har hunnit att bli så stor... går i andra klass och har hela livet framför sig...





Äldsta har hunnit att bli 24 och kommer att bli 25 år 2015....om 3½ månad.... mitt barn nr två som även hon har blivit mamma (har en dotter på snart två år om 3½ månad) hon kommer om en vecka att bli 23 år.... sedan har jag trean....trean är andra sonen.... han blir i april om dryga 3 månader bli 20 år.... Tänk vad tiden har gått fort...
Ibland blir jag helt förundrad över att det verkligen gått så fort och att jag verkligen har dessa helt underbara barn i mitt liv.






ÄLSKAR ER ALLA FYRA SÅ OTRLOIGT MYCKET







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vad har hänt? och Vad händer?

 Oj oj oj... ja det är ju inte allt för ofta som jag är här inne. Man kan ju undras vad som har hänt genom åren.  Till att börja med måste man tillbaka till förra inlägget som var 2021.... Alltså 3 år sedan.... tänk att det redan har gått tre år...  Bor än kvar i lägenheten. Min yngsta har flyttat ut och bor numera i Norrköping där hon går i skolan. Hon går nu andra året på gymnasiet. Hon kommer hem på helgerna turligt nog. Nästa sommar tar hon studenten. Wow vad tiden gått fort här.  Jobbar i Norrköpingskommun som lärare på en liten skola utanför Norrköping och trivs tämligen bra med undantag från några. Eleverna är magiska och ledningen fungerar bra. Har nu jobbat på skolan i snart tre hela läsår. Just nu har jag en årskurs fyra med 19 elever i klassen. Har så mycket som jag vill dela med mig till mina elever. Ser fram mot en fortsatt framtid tillsammans med dem.  Familjen i övrigt.... Min äldsta son studerar och har studerat it och lite annat, han levern ensam och bor i sin lägenhet

Mitt namn...

 Många gånger har jag skämts för mitt namn för att det är så udda... andra gånger har jag varit stolt över mitt namn... Som barn sa alla mitt hela namn och inget annat... jag hade inte "nickname" heller... det var inte förrän jag kom upp i högstadiet som jag blev kallad Gunsan eller Myran... Jag svarade på båda dessa namn... dessa namn hängde med mig fram tills gymnasiet tog slut... sedan blev man liksom "vuxen" på något konstigt sätt...eller... hur det nu var... I alla fall så träffade jag en kille vars mamma hade liknade namn som mig så han kortade liksom av mitt namn och kallade mig bara för Eva... Ett namn som sedan har blivit kvar sedan dess. Visst använder jag mitt hela namn då jag skriver under och då jag är till sjukhuset, tandläkaren, med mera... men det är ju så att då står ju mitt hela namn och det är ju mitt tilltalsnamn som då används.... Eva är ju bara mitt halva namn liksom. Det är min familj sedan barndomen och min närmaste barndomsvän som säger hela

Vad hände med våren?

Våren bankade på dörren efter en lång vinter... snödroppar, tulpaner med mera hade börjat göra sig synliga... Vintern som varit har varit kall och med mycket snö. Tror att denna vintern verkligen gett unga som gamla möjligheten för att åka skidor på nedför och på längden, åkt skridskor med mera av olika vinter aktiviteter. Neeeee nu får det vara slut med detta med snö och kyla.... igår kom det tyvärr åter igen... stormliknade byar med snö och kyla drog över byn..... Så ofantligt trött på vintern nu. Vill ha vår och sommar... och gärna läääänge också.  Vad har man hittat på idag då.... Vaknade upp tidigt med tanken att ställa mig i duschen men så blev det inte då min yngsta kom och ville ha en speciell yoghurt till frukost. Så det blev att kasta på sig kläderna och dra iväg tillsammans för att åka och handla lite frukost. Väl gjort blev det gofrukost hemma i soffan.  Har suttit och fixat lite pappersarbeten på förmiddagen också och jag känner mig nöjd med att fått det gjort. Ska väl hin