Fortsätt till huvudinnehåll

Snabba beslut och bedömningar....

Jag tror att människan har ett behov av att känna sig bekräftade och önskade och framförallt uppskattade.... Att känna att man har någon mening..... Tyvärr kan detta tryckas snabbt ner på grund av olika omständigheter.... flertalet är fallen då betraktaren egentligen inte känner än... går på oryckta rykten..... och på själv ego....

Att inte se sig själv utifrån kan vara en fälla om man snabbt dömmer hur andra är....
Stanna upp se dig själv i spegeln.... ställ dig frågan......
-Vem är jag....
-Vad är mitt syfte...
-Vad kan JAG göra för att det kan bli bättre och hur kan JAG göra en skillnad.....

Se bara alla dessa brutna förhållanden..... istället för att bara stanna kvar i sorgen, ilskan av att förhållandet inte fungerade borde man se till frågorna ovan.... arbeta med framtiden och för att få det som är kvar att fungera i frånskildhet.... o speciellt om det är så om det finns barn som är inblandade....

Att komma in i ett litet samhälle är inte heller lätt.... man kommer in o bosätter sig... kanske träffar ngn från byn..... får ögonen på sig... synas.... döms... utan att fått en chans.... o sedan när chansen ges är den ändå inte rättfärdig.... man jämförs.... med mera....

Livet är inte alltid lätt....
Vill DU vara den som gör livet svårare för andra... eller vill DU vara den som gör en insats med att våga vara öppen för förändring och som är en hjälpandehand och som tror på framtiden.

Vi är alla unika och vi gör alla vårt yttersta med att försöka vara uppskattade för den vi är.... och vi har alla rätten till att få vara den vi är....

Kommentarer

  1. Jag bodde för en tid sedan i ett mycket litet samhälle.... hua...tur att alla samhällen inte är som den.... jag kommer då aldrig att återvända dit igen och bosätta mig....
    Jag och mina barn kände oss aldrig välkomna där.... samhället valde att göra tolkningar efter feltolkningar som någon satt i rullning....

    Varför är vi inte mera öppenhjärtliga mot varandra.... så som de är i Thailand.... säger bara det.... vilket underbart folk det är... som glada och utanfördomar öppnar upp sitt land för oss alla gäster som vill besöka deras underbara land.... inte konstigt att man vill åter dit.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vad har hänt? och Vad händer?

 Oj oj oj... ja det är ju inte allt för ofta som jag är här inne. Man kan ju undras vad som har hänt genom åren.  Till att börja med måste man tillbaka till förra inlägget som var 2021.... Alltså 3 år sedan.... tänk att det redan har gått tre år...  Bor än kvar i lägenheten. Min yngsta har flyttat ut och bor numera i Norrköping där hon går i skolan. Hon går nu andra året på gymnasiet. Hon kommer hem på helgerna turligt nog. Nästa sommar tar hon studenten. Wow vad tiden gått fort här.  Jobbar i Norrköpingskommun som lärare på en liten skola utanför Norrköping och trivs tämligen bra med undantag från några. Eleverna är magiska och ledningen fungerar bra. Har nu jobbat på skolan i snart tre hela läsår. Just nu har jag en årskurs fyra med 19 elever i klassen. Har så mycket som jag vill dela med mig till mina elever. Ser fram mot en fortsatt framtid tillsammans med dem.  Familjen i övrigt.... Min äldsta son studerar och har studerat it och lite annat, han levern ensam och bor i sin lägenhet

Mitt namn...

 Många gånger har jag skämts för mitt namn för att det är så udda... andra gånger har jag varit stolt över mitt namn... Som barn sa alla mitt hela namn och inget annat... jag hade inte "nickname" heller... det var inte förrän jag kom upp i högstadiet som jag blev kallad Gunsan eller Myran... Jag svarade på båda dessa namn... dessa namn hängde med mig fram tills gymnasiet tog slut... sedan blev man liksom "vuxen" på något konstigt sätt...eller... hur det nu var... I alla fall så träffade jag en kille vars mamma hade liknade namn som mig så han kortade liksom av mitt namn och kallade mig bara för Eva... Ett namn som sedan har blivit kvar sedan dess. Visst använder jag mitt hela namn då jag skriver under och då jag är till sjukhuset, tandläkaren, med mera... men det är ju så att då står ju mitt hela namn och det är ju mitt tilltalsnamn som då används.... Eva är ju bara mitt halva namn liksom. Det är min familj sedan barndomen och min närmaste barndomsvän som säger hela

Vad hände med våren?

Våren bankade på dörren efter en lång vinter... snödroppar, tulpaner med mera hade börjat göra sig synliga... Vintern som varit har varit kall och med mycket snö. Tror att denna vintern verkligen gett unga som gamla möjligheten för att åka skidor på nedför och på längden, åkt skridskor med mera av olika vinter aktiviteter. Neeeee nu får det vara slut med detta med snö och kyla.... igår kom det tyvärr åter igen... stormliknade byar med snö och kyla drog över byn..... Så ofantligt trött på vintern nu. Vill ha vår och sommar... och gärna läääänge också.  Vad har man hittat på idag då.... Vaknade upp tidigt med tanken att ställa mig i duschen men så blev det inte då min yngsta kom och ville ha en speciell yoghurt till frukost. Så det blev att kasta på sig kläderna och dra iväg tillsammans för att åka och handla lite frukost. Väl gjort blev det gofrukost hemma i soffan.  Har suttit och fixat lite pappersarbeten på förmiddagen också och jag känner mig nöjd med att fått det gjort. Ska väl hin