Fortsätt till huvudinnehåll

39 år och 2 månader och 5 dagar.....

För att förstå hur det känns för mig i saknaden måste man nog själv ha upplevt något liknade.... Tror ibland att det ska bli bättre... men det blir ju inte det.... Det går inte en dag utan att jag tänker på Charlotte.... min lilla syster som jag saknar så enormt mycket.
Charlotte vem var hon.....

Hon var den busiga jäntan som hittade på rakartyg och bus då vi var små... det var med henne jag brottades och berättade hemligheter... det var hon och jag som kom till Sverige tillsammans med mamma....

Min lillasyster var den som alltid tänkte på alla andra i första hand än på sig själv.... kärleksfull och givmild... Saknaden av henne är enorm... var till kyrkogården o satte blommor för någon dag sedan och det gör mig så ont att veta att hon finns där och inte i själva livet.... då det gäller livet så var just hon en symbol för livet med sin glädje och vilja och lust som hon omgavs av.... livet var inte alla gånger lätt men hon hade ändå målet och hoppet om att det kunde bli bättre och hon hade drömmar... drömmar som hon delade med sig och som hon tog sig an en efter en sakta med säkert......

Sedan kom den förödande dagen då hon rycktes ifrån oss på ett vis som ingen kan förklara eller vill ta ansvar för..... hon somnade in på sjukhuset på grund av miss i sjukvården.... jag glömmer aldrig den dagen för dryga 6 månader sedan då min man kom och berättade den hemska händelsen.... jag kommer inte ihåg vad som sedan hände.... vet att jag drabbades av panik och famlade runt i huset innan jag kom tillsans av min man med att åka mot sjukhuset för att möta upp resten av familjen.... att möta mamma och Ingvar på sjukhuset var hemskt.... allt var så förvirrande och det smärtade mig hårt att inte få svar på vad
som skett.... även om det sades till mig flera ggr om att hon inte fanns kvar i livet mera ville jag inte tro på det..... än idag känns det overkligt..... jag kan inte ta bort hennes nr i telefonen....hur ska jag kunna radera det.... då känns det som det är förevigt.... och jag vill inte släppe henne än....

Mammas tårar smärtar mig enormt att se då hon otalet gånger gråter hejdlöst över att ha förlorat sin dotter.... (man ska väl ändå inte överleva sina barn)….

Charlotte (Trine Karin Myrheim) blev bara 39 år och 2 månader och 5 dagar.... min lillasyster som aldrig fick bli äldre än så.... VARFÖR ska livet vara så för.... varför skulle hon ryckas ifrån oss....



Tårarna bara trillar ner för mina kinder och jag kan inte beskriva den känslan av saknad som jag är fylld med till bredden....

JAG SAKNAR DIG SYRRAN
JAG VILL ATT DU KOMMER TILLBAKA TILL OSS


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Vad har hänt? och Vad händer?

 Oj oj oj... ja det är ju inte allt för ofta som jag är här inne. Man kan ju undras vad som har hänt genom åren.  Till att börja med måste man tillbaka till förra inlägget som var 2021.... Alltså 3 år sedan.... tänk att det redan har gått tre år...  Bor än kvar i lägenheten. Min yngsta har flyttat ut och bor numera i Norrköping där hon går i skolan. Hon går nu andra året på gymnasiet. Hon kommer hem på helgerna turligt nog. Nästa sommar tar hon studenten. Wow vad tiden gått fort här.  Jobbar i Norrköpingskommun som lärare på en liten skola utanför Norrköping och trivs tämligen bra med undantag från några. Eleverna är magiska och ledningen fungerar bra. Har nu jobbat på skolan i snart tre hela läsår. Just nu har jag en årskurs fyra med 19 elever i klassen. Har så mycket som jag vill dela med mig till mina elever. Ser fram mot en fortsatt framtid tillsammans med dem.  Familjen i övrigt.... Min äldsta son studerar och har studerat it och lite annat, han levern ensam och bor i sin lägenhet

Mitt namn...

 Många gånger har jag skämts för mitt namn för att det är så udda... andra gånger har jag varit stolt över mitt namn... Som barn sa alla mitt hela namn och inget annat... jag hade inte "nickname" heller... det var inte förrän jag kom upp i högstadiet som jag blev kallad Gunsan eller Myran... Jag svarade på båda dessa namn... dessa namn hängde med mig fram tills gymnasiet tog slut... sedan blev man liksom "vuxen" på något konstigt sätt...eller... hur det nu var... I alla fall så träffade jag en kille vars mamma hade liknade namn som mig så han kortade liksom av mitt namn och kallade mig bara för Eva... Ett namn som sedan har blivit kvar sedan dess. Visst använder jag mitt hela namn då jag skriver under och då jag är till sjukhuset, tandläkaren, med mera... men det är ju så att då står ju mitt hela namn och det är ju mitt tilltalsnamn som då används.... Eva är ju bara mitt halva namn liksom. Det är min familj sedan barndomen och min närmaste barndomsvän som säger hela

Vad hände med våren?

Våren bankade på dörren efter en lång vinter... snödroppar, tulpaner med mera hade börjat göra sig synliga... Vintern som varit har varit kall och med mycket snö. Tror att denna vintern verkligen gett unga som gamla möjligheten för att åka skidor på nedför och på längden, åkt skridskor med mera av olika vinter aktiviteter. Neeeee nu får det vara slut med detta med snö och kyla.... igår kom det tyvärr åter igen... stormliknade byar med snö och kyla drog över byn..... Så ofantligt trött på vintern nu. Vill ha vår och sommar... och gärna läääänge också.  Vad har man hittat på idag då.... Vaknade upp tidigt med tanken att ställa mig i duschen men så blev det inte då min yngsta kom och ville ha en speciell yoghurt till frukost. Så det blev att kasta på sig kläderna och dra iväg tillsammans för att åka och handla lite frukost. Väl gjort blev det gofrukost hemma i soffan.  Har suttit och fixat lite pappersarbeten på förmiddagen också och jag känner mig nöjd med att fått det gjort. Ska väl hin